۱۳۹۲ بهمن ۵, شنبه


خبرنگاران و اعضای نهاد های جامعه مدنی در ولایت کاپیسا گرد هم آمده ، قتل مرموز نور احمد نوری خبرنگار هلمندی را از سوی افراد مسلح ناشناس  محکوم کردند .
رئیس شبکه نهاد های جامعه مدنی ولایت کاپیسا و مسوول گروه خبرنگاران شمال کابل طی کنفرانس مطبوعاتی کشته شدن اقای نوری را از سوی افراد مسلح ناشناس محکوم کرده از نهاد های مسوول میخواهند تا  عاملین این قضیه را شناسایی و به کیفر اعمال شان برسانند .
حشمت الله اسحاق زاده رئیس شبکه نهاد های جامعه مدنی کاپیسا در این کنفرانس به خبرنگاران و اعضای نهاد های جامعه مدنی گفت که قتل مرموز نور احمد نوری در هلمند یک بار دیگر جامعه خبرنگاری را در کشور تکان داده ، دفاع از آزادی بیان و جامعه رسانه یی  را زیر سوال برده است   .
مسوول گروه خبرنگاران شمال کابل طی صحبتی در این کنفرانس گفت یگانه دست آورد دوازده ساله حکومت رئیس جمهور کرزی همانا آزادی بیان و پیشرفت رسانه هاست که با کشته شدن خبرنگاران در کشور و عدم پیگیری پرونده های شان از جانب حکومت ، این دست آورد را نیز زیر سوال برده است .
نور احمد نوری، که قبلاً با روزنامۀ نیویارک تایمز نیز همکاری داشته است شب هنگام  جسد وی در حالیکه دست هایش از عقب بسته و در یک بوری جابجاشده بود از منطقۀ شورمان کارته لگان واقع در مرکز شهر لشکر گاه توسط پولیس کشف گردید.
شرکت کنندگان این کنفرانس کشته شدن پنج ورزش کار جوان در ولایت لغمان را که از سوی افراد مسلح ناشناس هنگام بازی والیبال به قتل رسیدند نیز محکوم کردند .
در اخیر خبرنگاران و اعضای نهاد های جامعه مدنی کاپیسا از ارگان های ذیربط خواستند تا عاملین این قضایا را شناسایی وبه کیفر اعمال شان برسانند .

هیچ نظری موجود نیست: