۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

دها تن از محصلین پوهنتون البیرونی و ژورنالیستان رسانه های کاپیسا گرد هم آمدند تا پیرامون اضرار و عواقب ناگوار ازدواج های اجباری ، زیر سن و دریافت راهبرد های مناسب برای بیرون رفت از این مشکلات را جستجو کنند .


این محصلین از طبقه ذکور و اناث  که تعداد شان به 60 تن میرسید از پوهنحی های مختلف پوهنتون البیرونی در ولسوالی حصه اول کوهستان  گردهم آمدند ؛ تا اضرار و عواقب ناگوار ازدواج های اجباری و زیر سن را از ابعاد مختلف آن از جانب استادان پوهنحی شرعیات پوهنتون البیرونی و مدافعین حقوق زن معلومات دریافت کرده  و راهبرد های مناسبی را جهت بیرون رفت از این مشکلات جستجو کنند .

داکتر عبدالصمد سراج مشاور ارشد موسسه بین المللی ایکول اکسس در افغانستان میگوید این برنامه یک روزه ی آگاهی دهی را در هماهنگی با وزارت حج و اوقاف و دفتر زنان برای زنان افغان جهت بلند رفتن سطح آگاهی زنان از قانون و حقوق شان راه اندازی نموده اند .

در این گرد همایی استادان پوهنحی شرعیات پوهنتون البیرونی و مدافعین حقوق زن در ولایت کاپیسا به سوالات ژورنالیستان رسانه های کاپیسا و شرکت کنندگان پاسخ ارایه کردند.

مسوولان در موسسه بین المللی ایکول اکسس میگویندکه در گذشته همچو برنامه یی را دو بار برای خانم ها و علمای دینی در ولایت کاپیسا نیز راه اندازی کرده بودند .

موسسه بین المللی ایکول اکسس ، در سال 2003 میلادی به هدف پرورش ارتباطات و رسانه در افغانستان آغاز به فعالیت کرده که در بخش های حکومتداری خوب ، حقوق بشر ، آگاهی از قانون اساسی ، آگاهی از اضرار مواد مخدر و مسایل مربوط به انتخابات را در سطح کشور اندازی نموده است .

فرهاد بهروز

کاپیسا نیوز

هیچ نظری موجود نیست: