۱۳۹۲ دی ۱۱, چهارشنبه

دها تن از زنان و دختران جوان در ولایت کاپیسا گرد هم آمدند تا پیرامون اضرار و عواقب ناگوار ازدواج های اجباری ، زیر سن و دریافت راهبرد های مناسب برای بیرون رفت از این مشکلات آموزش ببینند .


این زنان و دختران که تعداد شان به 30 تن میرسید از مرکز و ولسوالی های ولایت کاپیسا در ریاست امور زنان اینولایت گردهم آمدند ؛ تا اضرار و عواقب ناگوار ازدواج های اجباری و زیر سن را از ابعاد مختلف آن از جانب ترینران موسسه بین المللی ایکول اکسس آموزش دیده و راهبرد های مناسبی را جهت بیرون رفت از این مشکلات جستجو کنند .
داکتر عبدالصمد سراج مشاور ارشد موسسه بین المللی ایکول اکسس در افغانستان میگوید این برنامه یکروزه آگاهی دهی را در هماهنگی با وزارت حج و اوقاف و دفتر زنان برای زنان افغان جهت بلند رفتن سطح آگاهی زنان از قانون و حقوق شان راه اندازی نموده اند .
عظیمه کوهستانی رئیسه دفتر زنان برای زنان افغان در ولایت کاپیسا میگوید عدم آگاهی زنان از قانون و حقوق شان باعث شده است تا بیش از ده قضیه ازدواج اجباری و زیر سن در سال 2013 میلادی در دفتر زنان برای زنان افغان ولایت کاپیسا به ثبت برسد .
مسوولان در موسسه بین المللی ایکول اکسس میگویند همچو برنامه یی را امروز برای بیش  30تن  از عالمان دینی و روحانیون در ولایت کاپیسا نیز راه اندازی کرده اند .
موسسه بین المللی ایکول اکسس که برنامه آگاهی دهی یکروزه را برای 30 تن از زنان و دختران جوان در ولایت کاپیسا راه اندازی کرده است ، در سال 2003 میلادی به هدف پرورش ارتباطات و رسانه در افغانستان آغاز به فعالیت کرده که در بخش های حکومتداری خوب ، حقوق بشر ، آگاهی از قانون اساسی ، آگاهی از اضرار مواد مخدر و مسایل مربوط انتخابات را در سطح کشور اندازی نموده است .
فرهاد بهروز

هیچ نظری موجود نیست: